زمانی سیستم

سورس- نرم افزار - اموزش

زمانی سیستم

سورس- نرم افزار - اموزش

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

جاوا چیست؟

جاوا یک زبان برنامه‌نویسی چندمنظوره و شی‌گرا است که تا حدودی زیادی به C و ++C شباهت دارد؛ اما استفاده از آن آسان‌تر است و امکان ساخت برنامه‌هایی قدرتمند با آن وجود دارد. البته تعریفی که شرکت سان مایکروسیستمز در سال 2000 ارائه کرده است، شاید از تعریف فوق گویاتر باشد:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۹ ، ۱۵:۰۲
علی زمانی

سئو چیست

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۵۶
علی زمانی

 Function | توابع در C++

در این فصل ما به بحث در مورد یکی از مفاهیم مهم و اساسی در برنامه نویسی به نام توابع می پردازیم. در واقع در فصول قبل، ما مقداری از الزامات و مقدمات برنامه نویسی را یاد گرفتیم و تا کنون برنامه خاصی ننوشتیم .

وقتی خطوط برنامه ما زیاد می شود درک، پیگیری، خطایابی و دیگر اعمال بر روی برنامه دشوار خواهد شد. توابع ابزاری هستند که به ما در بهبود برنامه کمک می کنند و برنامه نویسی ساخت یافته را ارائه می دهند، بدین معنا که برنامه اصلی به قسمتهای منطقی و مستقل کوچکتری تقسیم می شود که توابع نام دارند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۵۴
علی زمانی

متغیر به یک مکان از حافظه گفته می‌شود که داده را در خود ذخیره می‌کند، تا بعدا بتوان از آن در برنامه استفاده کرد. با لیداوب همراه باشید. معمولا در یک زبان برنامه‌نویسی متغیر

متغیر به یک مکان از حافظه گفته می‌شود که داده را در خود ذخیره می‌کند، تا بعدا بتوان از آن در برنامه استفاده کرد. با لیداوب همراه باشید.


معمولا در یک زبان برنامه‌نویسی متغیر به یک مکان از حافظه اشاره می‌کند. این مکان از حافظه می‌تواند دارای مقادیری مثل اعداد، متن یا انواع پیچیده‌تر داده‌ها مثل پرونده‌های حقوق و دستمزد باشد. سیستم‌عامل‌ها برنامه‌ها را به قسمت‌های مختلف حافظه کامپیوتر بارگزاری می‌کنند، بنابراین راهی برای دانستن این‌که دقیقا کدام مکان از حافظه یک متغیر خاص را قبل از اجرای برنامه نگه می‌دارد وجود ندارد.
برای مثال هنگامی که یک متغیر به نام "employee_payroll_id" ایجاد شود، این کامپایلر یا مترجم تفسیری است که می‌تواند تشخیص دهد که متغیر در کجای حافظه ذخیره شده است.

انواع متغیر یا variable

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۲۲
علی زمانی